2015. július 13., hétfő

Opatija & Bakar - Third Day

................................................................................................................................................................Today in the morning we decided to visit the famous Villa Angiolina in Opatija. On our way, we stopped for an hour in Bakar, it's a lovely town on the seaside. We walked up to the alleys and got an insight into the life of the Croatians. They have really small gardens, huge balconies and incredibly many plants in pots. I adore this lifestyle!
After this refreshment, we followed the signs to reach Opatija. Many valuable villas, hotels and apartmans can be found here, and the Franz Joseph promenade is also known as the landmark of the city. We went through the walkaway, between the rocks and the sea.
It was so hot today, so I wore an oversized shirt tucked in navy jacquard shorts. White sneakers, white watch and the look is presentable.
Tomorrow, we would like to go to the Krk Island, it is really close to our accommodation (5 km-s only). We have heard about a sandy beach there, in Baska. xx

***

Ma reggel eldöntöttük, hogy ellátogatunk a híres Villa Angiolinába, Opatijába. Útközben megálltunk szétnézni Bakarban egy órára, ez egy apró városka a tengerparton. Az itt élők többnyire hajózással foglalkoznak és a part melletti házaikban élnek, de akik nem, azok egészen fent a hegyen építettek házakat. Felsétáltunk a sikátorokba, és nézegettünk az apró kertecskéket, hatalmas erkélyeket és a megszámlálhatatlan virágcserepet.
A kis felfrissülés után folytattuk utunkat Opatija felé. Rengeteg értékes villa, hotel és apartman teszi nevezetessé a várost, és a Ferenc József sétány is nagyon ismert.
Ma rettentő meleg volt, fehér inget és sötétkék jacquard shortot viseltem, fehér tornacipővel, és a fehér karórámmal.
Előre láthatólag holnap a Krk-szigetre megyünk el, mindössze 5 kilométerre van a szállásunktól. Azt hallottuk, hogy Baskában homokos strand is van, azt mindenképpen szeretnénk kipróbálni. xx

oversized shirt - Mango / jacquard shorts - Stradivarius / sneakers - Stradivarius / watch - Nici

1. Gorgeous photos! It seems like you had fun! xoxo

2. These photos are gorgeous, It looks so beautiful there. I really love your look as well, it is perfect for the scenery!

3. Lovely! Nice photos <3

4. Ismét gyönyörű fotók, még nem voltam Opatijában, de még lehet leugrunk egyszer a nyáron! :)